Formaties van verschillende grootte kenschetsen de geschiedenis van Jazzpodium de Tor. Van bijna 20-koppige bigbands tot kwintetten, kwartetten, trio’s, zelfs een duo (Just the two of us) hoort in deze lange rij thuis. Toch denk ik dat het in de bijna 50-jarige geschiedenis van dit roemruchte podium uniek is, dat één enkele soloartiest op de bühne plaatsneemt. Het was dan ook niet zomaar iemand, nee: niemand minder dan de Boy Edgar prijswinnaar 2018 Jasper van ’t Hof.
“Een onwaarschijnlijke prijs, ongelooflijk”, lichtte de gelouterde en nu dus eindelijk gelauwerde musicus toe. Hoeveel onrecht hem jarenlang is aangedaan, door hem keer op keer de prijs te onthouden, werd op deze avond ragfijn gedemonstreerd.

Wat heeft die man een onuitputtelijke fantasie en wat zit hier een fabuleus pianist te spelen! Af en toe had ik medelijden met de vleugel, die op niet al te zachtzinnige wijze werd “benaderd” (om het woord beuken niet te gebruiken). Het was dan ook niet verwonderlijk, dat het instrument in de pauze nog even werd bijgestemd.

Lees meer:

http://www.muziek-recensie.nl/index.php/17-nieuwsartikelen/1420-fascinerende-fastast-op-88-toesten